سرخط خبرها

وزیر امور خارجه در مشهد: تسهیل ورود زائران خارجی به مشهد از اولویت‌های وزارت امور خارجه است | افزایش ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۳۱۸۰
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
وزیر امور خارجه در مشهد: تسهیل ورود زائران خارجی به مشهد از اولویت‌های وزارت امور خارجه است | افزایش ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی
وزیر امور خارجه به برخی طرح‌های مرتبط با تسهیل رفت‌وآمد زائران خارجی به مشهد اشاره کرد و آن را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم دانست. 

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری شب گذشته با حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه در ساختمان استانداری خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه روابط خارجی گفت‌وگو شد و استاندار خراسان رضوی از افزایش ۳.۵برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال۱۴۰۱ در این استان خبر داد. 

در این ملاقات، استاندار خراسان رضوی با توضیح شرایط کلی مشهد و حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر رضوی، به برخی طرح‌های در حال مطالعه و پیگیری در استان، در راستای تسهیل خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و خارجی اشاره کرد. 

وی از وزیر امور خارجه خواست به تحقق طرح‌های زیربنایی استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به زوار از طریق دیپلماسی کمک کند. این طرح‌ها شامل پروژه‌های تسهیل دسترسی به مشهد در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و همچنین ورود زوار کشور‌های خارجی به منظور رونق گردشگری زیارت است. 

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار به برخی تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیشبرد این طرح‌ها و تسهیل رفت‌وآمد زائران خارجی اشاره کرد و آن را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم دانست. 

در ادامه وزیر امورخارجه ضمن تشکر از تلاش‌های محمد بهشتی، رئیس دفتر قبلی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد که با حضور معصومی‌فر در ریاست این دفتر که دارای تجربه در حوزه دیپلماسی اقتصادی است، افق‌های جدیدی از همکاری تجاری و ارزآوری استان با دیگر کشور‌ها ایجاد شود.

امیرعبداللهیان همچنین در محوطه ساختمان استانداری خراسان رضوی، بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

منبع:استانداری خراسان رضوی 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->